Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Zpověď nedělní noci

Vrátila jsem se domů hodně pozdě z festivalu a cítím, že se mi zavírají oči. Někde uvnitř mi zodpovědný hlásek našeptává, že bych měla jít spát, a to hodně rychle, protože bych měla ráno vstát do školy. Měla bych, měla bych. Pobyt v Číně se mi pomalu, ale jistě krátí, jsem stále trochu rozervaná myšlenkou, jestli se vrátit za měsíc nebo za dva, každopádně jsem se zastavila nad myšlenkou: co opravdu musím?

Společenský nátlak je sviňa. Slyšíme zprava i zleva, co se od nás očekává a čemu se naopak vyhnout, jak žít zdravě a vyváženě, jenom se opovaž uhnout z cesty a kritice jistojistě neujdeš. Od rodiny, kamarádů, spolužáků či kolegů. Pořád ta samá píseň. Dodělej školu. Kdy nám konečně představíš někoho, s kým ti to vydrží. Jez maso, vegetariánství je blbost. Anebo taky, kuře není přece maso. Neponocuj. Proč zase neodepisuješ.

Pff tak takhle ne! Přes opravdu lákavou myšlenku seknout se studiem doma a ztratit se v Číně ještě na nějakou dobu domů nakonec jedu. Ale ne ze strachu vybočit z kolejí, risknout to a namísto dokončeného bakalářského titulu (který, ruku na srdce, mi rozhodně pohodlí a úspěch v životě nezajistí) si najít jiný životní cíl. Jedu, protože chci. Protože se mi, přes všechny minulé nadávky, začalo po lingvistice trochu stýskat. Po lingvistice trochu a po kamarádech a rodině hodně. Lidé tu hodně často jdou za tím blyštivým lákavým přeludem, který jim Čína nabízí, až se tu pomalu ztratí. Je potřeba vědět, co chci a kam jdu. Vytrvat. Nenechat se zviklat pochybnostmi druhých ani vlastní lenivostí.

Navazování kontaktů s ostatními je, řekla bych, přirozená lidská potřeba. Po roce samoty, svědomité práci na sobě samotné, stýskání, odepírání a ne zrovna zdařeném pokusu o další vážný vztah přišel čas na to, abych si zase trochu pročistila okruh známých. Samozřejmě se v mém životě zase začali objevovat noví lidé. Ale s tímhle místem je zkrátka něco špatně. Přirozený zájem o druhého už vymřel nejspíš s dinosaury. Vše se odehrává jenom tak na oko. Lidé přichází a odchází v šíleném tempu, žádné kamarádství či jiný vztah nestačí nabýt na hodnotě, než zase zanikne. Zkusila jsem si něco, co skončilo, sotva začalo. Po pár pokusech o udržení kontaktu se rozhodnu na věc vykašlat. Jenom mi proběhlo hlavou, že doma jsou lidi, kteří se i po tom roce odcizení stále zajímají. Chybí nám rok společných zážitků, společných záminek k rozhovoru, ale komunikace stále funguje. Tam je reálný svět. Tam jsou kamarádi, kteří mě nepustí z hlavy po dvou týdnech, co se nevidíme.

Sleduju koutkem oka toho, s kterým jsem strávila minulou sobotu. Ještě stále slyším melodii, kterou jsme spolu hráli na kytaru. Ještě stále vidím ten zanícený zájem v jeho očích, když jsme spolu rozebírali etymologii čínských znaků. Teď vidím tak maximálně jeho záda, jak je soustředěný na rozhovor s jednou milou Číňankou. Musím se ušklíbnout, když si všimnu, že má vlasy svázané mojí gumičkou. Zarazím se nad smutnou pravdou, že se vlastně ani necítím moc zklamaná. Život tady už mě obrnil. Už mi nafackoval a řekl, že opravdu nemám nic očekávat. Od nikoho a od ničeho. Sny jsem všechny neztratila. Představa, že si budu nějakou dobu nerušeně žít podle sebe, živit se hudbou a angličtinou (tedy tím, že jsem Evropan), nasávat zkušenosti z různých kultur a učit se nové jazyky, je pro mě stále lákavá. Ale je to jako žít ve snu. Člověk má pocit, že se to opravdu odehrává. Že tu opravdu žiju. Že ještě můžu doopravdy milovat. Přitom probuzení a uvědomění, že se nic ve skutečnosti nestalo, je tak blízko. Že realita je jinde.

Je půl čtvrté a já v duchu posílám „přítele“ z minulé soboty do háje. Jdu si lehnout s myšlenkou, že ráno do školy asi nepůjdu. Cítím se klidná a nad věcí. Přece jenom, za měsíc nebo dva už budu tam, kam patřím.

Autor: Veronika Bučíková | úterý 5.8.2014 23:39 | karma článku: 6,51 | přečteno: 456x
  • Další články autora

Veronika Bučíková

Co nás východní směry mohou naučit v dnešní uspěchané době

Příležitostně učím jógu. Tedy ne tady v Číně, ale když jsem zrovna zpátky doma v Olomouci. Absolvovala jsem jógový seminář v Thajsku, mezi nepálskými jogíny mám po 2 měsících strávených v Nepálu již dobré přátele.

14.3.2016 v 18:19 | Karma: 9,69 | Přečteno: 331x | Diskuse| Ostatní

Veronika Bučíková

Dojmy z Číny aneb Věci, co mi tu vadí

Pokládám na sporák hrnec, do kterého jsem nalila balenou vodu, která divně zapáchá mýdlem. Abych se pachuti zbavila, hážu do horké vody dostatečné množství čajových lístků.

9.3.2016 v 12:56 | Karma: 28,44 | Přečteno: 3671x | Diskuse| Ostatní

Veronika Bučíková

Střípky z Nepálu

Těchto 11 dní v Nepálu bylo trochu jiné cestování, než na jaké jsem zvyklá. Obvykle se snažím navštívit co nejvíce míst a málokdy zůstanu ubytovaná na jenom místě déle než 2-3 noci.

8.11.2015 v 2:15 | Karma: 8,94 | Přečteno: 312x | Diskuse| Ostatní

Veronika Bučíková

Trable se spolubydlícím

Z chodby slyším volání: „Bi Jingyue! Mu Shanwu! Bi Jingyue! Mu Shanwu!“ Protočím panenky a vylezu z pokoje.

24.8.2014 v 19:00 | Karma: 15,03 | Přečteno: 1323x | Diskuse| Společnost

Veronika Bučíková

Kouzlo stopování

Skočit do auta, dojet na cílové místo, podívat se tam okolo a zase jet zpátky. Nebo si koupit zájezd v cestovce a v termínu od do se držet předem stanoveného programu. Přesné, rychlé a jednoduché. Občas se ale vyplatí vyšetřit si více času, vydat se na cesty na vlastní pěst a třeba stopem.

24.8.2014 v 8:00 | Karma: 10,20 | Přečteno: 651x | Diskuse| Cestování
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Rusové hlásí průlom fronty. Ukrajinská minela jim přihrála klíčové město

24. dubna 2024  11:40,  aktualizováno  15:50

Premium Jako „den průlomů“ oslavují ruští vojenští blogeři pondělní události na doněcké frontě, kde se...

Rusko útočilo na zařízení, která zajišťují dodávky plynu do EU, řekl Zelenskyj

27. dubna 2024  20:14,  aktualizováno  20:33

Sledujeme online Sobotní vzdušný útok ruských sil na energetickou infrastrukturu Ukrajiny cílil na plynárenská...

Hamás zveřejnil video Američana a Izraelce unesených v říjnu loňského roku

27. dubna 2024  19:18,  aktualizováno  20:04

Palestinské hnutí Hamás v sobotu zveřejnilo video zachycující dva z rukojmích, které uneslo při...

Povolení stavby do měsíce a online. Úředníci v obavách, mezi stavaři skepse

27. dubna 2024

Premium Místo obíhání stavebních úřadů a shánění razítek k povolení stavby nebo rekonstrukce bude lidem...

Bizarní logistický hlavolam. Trump by šel do vězení i s prezidentskou ochrankou

27. dubna 2024  19:55

Americká tajná služba má na starosti ochranu prezidenta, ať už je zrovna v Oválné pracovně, nebo...

Quality Hotel Brno Exhibition Centre
RECEPČNÍ

Quality Hotel Brno Exhibition Centre
Jihomoravský kraj
nabízený plat: 30 550 - 30 550 Kč

  • Počet článků 13
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1519x
Studuji anglickou a čínskou filologii, mám za sebou rok života v Číně. A ráda se toulám po světě, protože studovat je dřina, ale učit se je krásné...