Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Kolem na kole

Tak zase jednou odpoledne sednu na kolo a mažu na boulder, jako obvykle asi jednou za týden.

Jízda na kole je tu dost specifická a už si pomalu začínám zvykat. Zaprvé, odhadovaný čas odpovídající tempu na jaké jsem zvyklá z ČR, je třeba vynásobit dvěma.  Minimálně. Dobře, přiznávám, že jeden z důvodů proč tak je fakt, že můj orientační smysl je opravdu chabý a často se tu ztratím. Ale hlavní je to, že se prostě musím přizpůsobit čínskému tempu. Oni jsou tak hrozně pomalí! A je jich hodně, opravdu hodně, takže předjíždět a kličkovat v davu, to už chce opravdu umět.. a já zatím neumím.  Zařadím se tedy do pomalého vláčku v pruhu vyhrazeném pro cyklisty a asi i skútry a pomalu se sunu kupředu. Dnes se mi nějak hůře dýchá, provoz je opravdu hustý a vzduchem lítá kde co.. Raději ani nechci vědět, o kolik horší je zdejší vzduch v porovnání třeba s Ostravou.. a to ještě pořád bydlím v relativně klidném čínském městě. Naštěstí pro mě, ta jejich netolerance dopravních pravidel (občas zapochybuju o tom, zda tu vůbec nějaké mají) by byla v rychlejším tempu dost vražedná. Není problém tu potkat skútr, kolo, dokonce i auto a jakýkoliv další dopravní i nedopravní prostředek v protisměru.. Ano, pořád mluvím o pruhu „pro cyklisty.“ Dorazím na místo a parkuju kolo v malém placeném parkovišti. Ty jsou zde běžné, kola se kradou opravdu hodně a není radno ho nechat někde venku jenom tak bez dozoru, byť zamčené. Na druhou stranu, parkovné je opravdu levné, za kolo platím 1yuan(asi 3 Kč). Během lezení probíhá jako obvykle lekce čínské konverzace. Ještě chvilku a snad budu lépe rozumět. Při odchodu se mě Xiaofeng (nebo jak se ten kluk jmenuje, s jejich kreativními jmény je opravdu těžké si všechny ty variace zapamatovat, nesuďte mě za to) ptá, co mám v plánu večer, to prý chodí lozit víc lidí. V odpolední době, kdy sem chodím já, tu bývá dost prázdno. Slibuju, že se příště budu snažit dorazit spíše v době, kdy mají čas i ostatní. Vyzvednu kolo, jako pokaždé zdvořile odmítnu pozvání rodinky, co parkoviště hlídá, abych se s nimi najedla, a frčím dom. Popravdě, jak mě jízda v čínské dopravě děsí přes den, tak jsem se snažila jízdě po tmě vyhnout. Ale najednou zjišťuju, že to není tak zlé. Město je pěkně nasvětlené a i když je provoz pořád celkem hustý, už tu není aut, za to kol a skútrů přibylo. Navíc to není jak u nás, že po šesté večerní je všechno zavřeno a město je mrtvé, pilní Číňani mají svoje krámky otevřené dlouho do noci.. takže město má vlastně podobný ráz jak ve dne. Čínským tempem jedu zase zpátky (tímto se omluvám těm, kteří se mnou budou chtít vyrazit někam na kolo zase v ČR, asi mi bude chvilku trvat se tohoto zlozvyku zbavit :D ) a koukám okolo, co bych si tak koupila na večeři. Jindy jím v menze dvakrát denně (neberte to, teplé jídlo za cca 15 Kč), ale chci to trochu omezit, jídlo je tam dost mastné. Parkuju kolo na drze přímo před vchodem do zelinářství a vybírám si rajčata, přitom pořád kontroluju kolo. Bavím se pozorováním čínského páru. Kluci, jestli jste mi někdo někdy řekl, že jsem moc dětinská nebo málo samostatná, tak to teda vezmete zpět! A vy, čínské holky, seberte se trochu.. Ono možná působí roztomile, pokud je žena slabá a bezbranná, ale nic se nemá přehánět, že jo. Pobavená tím, jak se slečna nemůže rozhodnout, jestli banány koupit či ne (a co potom rozhodnout se, kolik jich vzít!) a taky tím, jak vážně její bezradný přítel bere svoji povinnost jí být nápomocen, hledám další jídlo. Procházím rušnou ulicí, zamávám klukům, kteří si zase všimli, že nejsem Číňan, a nakonec kupuju jakousi divnou kaši uvařenou z rýže, hrášku a ještě čehosi, jak po ochutnání zjistím. Nejdříve jsem se snažila ptát slečny, co to prodává, ale asi ji mé všetečné otázky na tělo dost zaskočily, tak jsem nakonec pokrčila rameny a řekla si, že to prostě risknu. Ale moc dobře vím, že tentokrát nebyl problém v mojí čínštině, že slečna nepochopila, na co se ptám. „Je v tom zelenina?“ opravdu říct umím!

Autor: Veronika Bučíková | neděle 20.7.2014 14:50 | karma článku: 10,74 | přečteno: 529x
  • Další články autora

Veronika Bučíková

Co nás východní směry mohou naučit v dnešní uspěchané době

Příležitostně učím jógu. Tedy ne tady v Číně, ale když jsem zrovna zpátky doma v Olomouci. Absolvovala jsem jógový seminář v Thajsku, mezi nepálskými jogíny mám po 2 měsících strávených v Nepálu již dobré přátele.

14.3.2016 v 18:19 | Karma: 9,69 | Přečteno: 331x | Diskuse| Ostatní

Veronika Bučíková

Dojmy z Číny aneb Věci, co mi tu vadí

Pokládám na sporák hrnec, do kterého jsem nalila balenou vodu, která divně zapáchá mýdlem. Abych se pachuti zbavila, hážu do horké vody dostatečné množství čajových lístků.

9.3.2016 v 12:56 | Karma: 28,44 | Přečteno: 3671x | Diskuse| Ostatní

Veronika Bučíková

Střípky z Nepálu

Těchto 11 dní v Nepálu bylo trochu jiné cestování, než na jaké jsem zvyklá. Obvykle se snažím navštívit co nejvíce míst a málokdy zůstanu ubytovaná na jenom místě déle než 2-3 noci.

8.11.2015 v 2:15 | Karma: 8,94 | Přečteno: 312x | Diskuse| Ostatní

Veronika Bučíková

Trable se spolubydlícím

Z chodby slyším volání: „Bi Jingyue! Mu Shanwu! Bi Jingyue! Mu Shanwu!“ Protočím panenky a vylezu z pokoje.

24.8.2014 v 19:00 | Karma: 15,03 | Přečteno: 1323x | Diskuse| Společnost

Veronika Bučíková

Kouzlo stopování

Skočit do auta, dojet na cílové místo, podívat se tam okolo a zase jet zpátky. Nebo si koupit zájezd v cestovce a v termínu od do se držet předem stanoveného programu. Přesné, rychlé a jednoduché. Občas se ale vyplatí vyšetřit si více času, vydat se na cesty na vlastní pěst a třeba stopem.

24.8.2014 v 8:00 | Karma: 10,20 | Přečteno: 651x | Diskuse| Cestování
  • Nejčtenější

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Rusové hlásí průlom fronty. Ukrajinská minela jim přihrála klíčové město

24. dubna 2024  11:40,  aktualizováno  15:50

Premium Jako „den průlomů“ oslavují ruští vojenští blogeři pondělní události na doněcké frontě, kde se...

Co v EU prosadili čeští europoslanci? Nabíječky i Erasmus, připomínají se

28. dubna 2024

Premium V Bruselu a Štrasburku proběhlo v týdnu velké loučení. Ve stávajícím složení se totiž europoslanci...

Děti na Haiti cestou do školy překračují mrtvoly. Misie z USA líčí praktiky gangů

28. dubna 2024

Premium Od spolupracovnice MF DNES v USA Co mi vyprávěli po telefonu známí z Haiti, k nimž tam jezdím: školy a obchody se řídí podle toho,...

Zastřelili ho, pomočili a pověsili. Jak vznikla fotka mrtvého Mussoliniho

28. dubna 2024

Seriál Doufal, že uteče a i s milenkou dožije v bezpečí. To by se však víc než dvě dekády nesměl chlubit...

Hamás zveřejnil video Američana a Izraelce unesených v říjnu loňského roku

27. dubna 2024  19:18,  aktualizováno  21:55

Palestinské hnutí Hamás v sobotu zveřejnilo video zachycující dva z rukojmích, které uneslo při...

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

  • Počet článků 13
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1519x
Studuji anglickou a čínskou filologii, mám za sebou rok života v Číně. A ráda se toulám po světě, protože studovat je dřina, ale učit se je krásné...