Veronika Bučíková

Studuji anglickou a čínskou filologii, mám za sebou rok života v Číně. A ráda se toulám po světě, protože studovat je dřina, ale učit se je krásné...
  • Počet článků 13
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1519x

Veronika Bučíková

Co nás východní směry mohou naučit v dnešní uspěchané době

Příležitostně učím jógu. Tedy ne tady v Číně, ale když jsem zrovna zpátky doma v Olomouci. Absolvovala jsem jógový seminář v Thajsku, mezi nepálskými jogíny mám po 2 měsících strávených v Nepálu již dobré přátele.

14.3.2016 v 18:19 | Karma: 9,69 | Přečteno: 331x | Diskuse| Ostatní

Veronika Bučíková

Trable se spolubydlícím

Z chodby slyším volání: „Bi Jingyue! Mu Shanwu! Bi Jingyue! Mu Shanwu!“ Protočím panenky a vylezu z pokoje.

24.8.2014 v 19:00 | Karma: 15,03 | Přečteno: 1323x | Diskuse| Společnost

Veronika Bučíková

Kouzlo stopování

Skočit do auta, dojet na cílové místo, podívat se tam okolo a zase jet zpátky. Nebo si koupit zájezd v cestovce a v termínu od do se držet předem stanoveného programu. Přesné, rychlé a jednoduché. Občas se ale vyplatí vyšetřit si více času, vydat se na cesty na vlastní pěst a třeba stopem.

24.8.2014 v 8:00 | Karma: 10,20 | Přečteno: 651x | Diskuse| Cestování

Veronika Bučíková

Táhne vás to pryč? Jeďte. Rozhodně jeďte.

Rok pobytu v zahraničí s sebou nevyhnutelně přináší řadu pocitů, emocí, zkušeností a vzpomínek. Jiné pocity jsem měla těsně před tím, než jsem na cestu vyrazila, než když jsem se potom domů vrátila. Je to jako cestovat v čase rok zpátky. Život tady rok pokračoval, ale já už jsem se nevrátila na to stejné místo, z jakého jsem odešla. Den cesty, 12 hodin v letadle, pouhý přesun z jedné strany zeměkoule na druhou, ale připadám si, jako bych se vrátila z jiné planety.

23.8.2014 v 20:51 | Karma: 38,23 | Přečteno: 9407x | Diskuse| Cestování

Veronika Bučíková

Za hloupost se platí (a někdy i dvakrát)

Rozlepím oko a podívám se na mobil. Pak rychle a zmateně vyskočím. 9:12??? Jak se to mohlo stát? Budík, který jsem si nastavila na 6:10, zřejmě stávkoval. Ne, nezaklapla jsem ho ve spánku, naschvál jsem nastavila budíků více za sebou a telefon položila kus dál od postele. No co už. Za 13 minut mi odjíždí vlak, asi mu půjdu zamávat.

8.8.2014 v 22:09 | Karma: 13,80 | Přečteno: 929x | Diskuse| Cestování

Veronika Bučíková

Zpověď nedělní noci

Vrátila jsem se domů hodně pozdě z festivalu a cítím, že se mi zavírají oči. Někde uvnitř mi zodpovědný hlásek našeptává, že bych měla jít spát, a to hodně rychle, protože bych měla ráno vstát do školy. Měla bych, měla bych. Pobyt v Číně se mi pomalu, ale jistě krátí, jsem stále trochu rozervaná myšlenkou, jestli se vrátit za měsíc nebo za dva, každopádně jsem se zastavila nad myšlenkou: co opravdu musím?

5.8.2014 v 23:39 | Karma: 6,51 | Přečteno: 456x | Diskuse| Osobní

Veronika Bučíková

The Rain

Byl deštivý den a ze mě vypadlo těchto pár řádků. Jsou v angličině, snad to nikomu nebude vadit.

31.7.2014 v 12:08 | Karma: 5,21 | Přečteno: 356x | Diskuse| Poezie a próza

Veronika Bučíková

Číňan versus lezec

Byl podzim, čtvrtek v noci, možná lépe řečeno pátek brzo ráno. Byla jsem unavená a myslela jsem, že si půjdu brzo lehnout, ale nějak mě to přešlo a já si uvědomila, že chci zase psát. Že zážitků je zase spousta. A nových zkušeností taky.

30.7.2014 v 22:55 | Karma: 8,61 | Přečteno: 491x | Diskuse| Cestování

Veronika Bučíková

Kolem na kole

Tak zase jednou odpoledne sednu na kolo a mažu na boulder, jako obvykle asi jednou za týden.

20.7.2014 v 14:50 | Karma: 10,74 | Přečteno: 529x | Diskuse| Ostatní

Veronika Bučíková

Cesta

Jak se jede do Číny? Inu, vlakem, autobusem, taxíkem, i na nějaké to letadlo přijde.

19.7.2014 v 20:44 | Karma: 11,41 | Přečteno: 546x | Diskuse| Ostatní